Modell marketing (3)

2010.05.29. 12:07 Giana

Szegmentálás, célzás és pozicionálás

 

Most már ismered a piacot, amint szeretnéd magad „értékesíteni”. Értékes munkát végezni modellként. Nagyszerű. Itt az ideje, hogy megismerkedj a szegmentálás, a célzás és a pozicionálás modell marketingjével.

Szegmentálás

A szegmens egy kisebb része, egy nagyobb csoportnak. A szegmentálás felfogható a kutatás végső lépcsőjeként. A marketing a szegmentálást azért használjuk, felosszuk a társadalmat, azon belül is fogyasztókat (vásárlókat) különböző csoportokra. Majd kiválasszuk azt a csoportot, akit megakarunk, és akit érdemes megcélozni. A szegmentálás a Mi esetünkben a modellügynökségekre, munkákra és saját magunkra vonatkozik.

A szegmentálást 5 különböző elem alapján végezzük el. Megkeresve a választ ezekre a kérdésekre, megkapjuk az ideális célpiacunkat. Azokat az ügynökségeket és munkákat, azt a közeget, ami számunkra az ideális munka/karrier környezet.

1. Földrajzi meghatározás elemei:

  • Régió
  • Ország
  • Ország mérete
  • Város mérete
  • Sűrűség

Melyik országban szeretnél dolgozni? Hol van nagyobb lehetőséged? Ha nincs lehetőséged USA New York-ba utazni, és értelme sem lenne, akkor maradjunk hazánknál. Milyen lehetőségek vannak itthon? Mi jellemzi Magyarországot és a modellpiac kapcsolatát? Mely megyék a legfőbb csomópontok? Ha mondjuk Budapesti vagy, egyértelmű hogy itt próbálkozol. A város nagy, sok az ügynökség, de a „sűrűség” értsd a jelentkezők száma is itt a legnagyobb. Ha szeretnél plusz pénz keresni a modellkedéssel, Budapest talán nem a legmegfelelőbb hely. Itt akár egy katalógusra jut 1000 jelentkező, míg mondjuk más nagyvárosokban ennek csak a fele, így ha ott jelentkezel, megnöveled a lehetőséged arra, hogy kiválasztanak.

 

2. Demográfiai meghatározás elemei:

  • Kor
  • Nem
  • Méret
  • Bevétel
  • Foglalkozás
  • Vallás
  • Nemzetiség

A demográfiai elemek a hagyományos marketingben az ideális vásárlót írják körül. Esetünkben az ideális munkaadó ügynökséget. Mióta létezik? Van múltja vagy friss? Mekkora a mérete? Sok lánnyal foglalkoznak, vagy csak párral? Mennyire sikeres az ügynökség? Az-az ügynökség, aki nem tud elég munkát szerezni önmagának, az a modelljeinek sem tud munkát adni, sőt fizetni sem. Ezek az ügynökségek a bevételüket a regisztrációkból és a portfólió potyogtatásból szerzik. Érdemes belekukkantani a REFERENCIÁKBA! Mi a fő profilja a cégnek? Ha nem szeretnél, Playboy lány lenne, akkor érdemes megnézni, hogy főleg milyen munkákat közvetítenek ki. Reklámok, divatbemutatók, hajshow-k, fotózások… Mire van szükséged? Mi a hitvallása, a missziója a cégnek? Sikeres akar lenni, vagy csak pénz akar? Téged akar sikeressé tenni vagy magát? Gondold végig, milyen emberekkel akarsz közös célokat elérni. Megegyezik-e a célod? Nemzetiség: magyar vagy nemzetközi cégnél szeretnél lenni? Hidd el, a tervezés megéri az időt.

 

3. Geodemográfiai elemek:

  • Tartózkodás helye
  • Partnerek
  • Internet
  •  

A harmadik csoport tulajdonképpen az első két elemek összegzése. Hol helyezkedik el pontosan a cég? Meddig ér el a keze? Kik a partnerei (fotósok, stílisztok, külföldi ügynökségek, ügyfélkör, stb)? Megjelenik az interneten?

4. Pszicho-grafikus elemek

  • Életstílus
  • Személyiség
  • Generáció

Ha az ügynökség, vagy az ügynököd egy személy lenne, akkor ilyen lenne. Ilyen életstílust él, ilyen a személyisége és ehhez a generációhoz tartozik. Írd le. Pl.: XY ügynökség egy feltörekvő fiatalokból álló csapat, friss külföldi kapcsolatokkal, kedves, kezdeményező, akar. Felkutatja a tehetségeket, és nem rest együtt működni velük azért, hogy a legtöbbet kihozzák belőle. A jövőben járnak, előre terveznek és igyekszenek a trendeket megelőző szellemiséggel és viselkedéssel haladni előre. Életstílusa: pörgős, aktív.

5. Személyiségi elemek:

  • Vásárlási körülmények/események
  • Elvárt előnyök
  • Használói státusz
  • Hűség, készenlét, és hozzáállás a termékhez

A nagytól haladtunk a kicsi felé, és a legkisebb egységhez értünk. Ez már az a felület, amivel napi szinten érintkezünk, ha egy ügynökségnél dolgozunk. A vásárlást nyugodtan értelmezhetjük munka kiajánlásnak (amikor munkát kapsz, vagy lehetőséget pl castingra). Milyen gyakran vannak castingok? Mennyi a havi munkalehetőség? Milyen körülményeket biztosít az ügynökség(külföldi munkánál állja e a repülőjegyet, értesít-e időben, szükség van modelltanfolyamra a jelentkezéshez, stb)? Mit vár el az ügynökség tőled? Milyen embereket keres? Azt várja el, hogy hetente hívd őket munkáért? Azt várja el, hogy csak akkor gyere, ha ők szólnak? Neked melyik a jobb? Ügyfélkör: hányan választják őket? Van köztük nagy név? Sok pici apró cég/munka? Hűség, készenlét és hozzáállás a modellhez: Kiadtak egy munkát, de többet nem kerestek? Mennyire napra készek? Januártól februárig roskadnak az ajánlatoktól, nyáron meg pang az iroda? Hogyan kezelnek? Eszköz vagy, vagy partner?


Adj választ a fenti kérdésekre és máris kiválasztottad azt a szegmenst, azt a csoportot, azt a céget akivel együtt akarsz dolgozni. Ahol a legtöbb esélyed van.

 

Hamarosan folytatjuk a célzással, melyből megtudhatjuk, hogyan célozd meg az ügynökséget, hogy ne csak Te, de ŐK is VELED akarjanak dolgozni!

 

Ui.: A fent leírtak alapján választanak az ügynökségek is, minden egyes munkára.

 

Szólj hozzá!

Címkék: önmarketing

A bejegyzés trackback címe:

https://modellkarrier.blog.hu/api/trackback/id/tr762040036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása